ရန်ငြိုးဖွဲ့လိုသောသဘောဟာ ကလဲ့စားချေလိုသောစိတ်ရှိခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ခွင့်လွှတ်ဖို့မဖြစ်နိုင်၊ မကျေအေးနိုင်သောစိတ်သဘောလို့ဆိုပါရစေ။ နောင်ကာလတည်းဟူသော ခဲယဉ်းသောကာလမှာ တဦးနှင့်တဦး ရန်ငြိုးထားခွင့်မလွှတ်နိုင်ခြင်းတွေများပြားလာတာနှင့်အတူ ယုံကြည်သူအယောက်စီတိုင်းလည်း သတိထားနိုင်ဖို့ရာအရေးကြီးပါတယ်။ ဘုရားရှင်ရဲ့ခွင့်လွတ်ခြင်းကျေးဇူးကိုခံရပြီး၊ ဘုရားသားသမီးဆိုပြီး ကိုယ့်ကိုနာကျင်စေသူတွေကို ပြန်ပြီးနာကျင်စေချင်သောစိတ်နှင့် မကျေအေးနိုင်၊ အငြိုးထားခြင်းမျိုးကို ရှောင်ကြဉ်သင့်ပါတယ်။ နှုတ်လျှာပါးစပ်ကနေခွင့်လွှတ်ပြီး၊ စိတ်နှလုံးကနေ အငြိုးအတေးထားကာ ဟန်ဆောင်ခြင်းကဘုရားလူရဲ့ဟန်မဟုတ်ဘဲ လောကဆန်ခြင်းသာ။
သုတ္တံကျမ်း ၁ဝး၁၈
“အငြိုးဖွဲ့သောသဘောကို မုသားနှုတ်ခမ်းဖြင့် ဖုံးထားသောသူ၊ သူ့အသရေပျက်အောင် ပြောတတ်သောသူသည် မိုက်သောသဘောရှိ၏။”
ရန်ငြိုးဖွဲ့ခြင်းသဘောဟာ ကလဲ့စားချေလိုစိတ်ရှိတယ်လို့အထက်မှာပြောခဲ့ပါပြီ။ ကလဲ့စားချေလိုစိတ်ရှိပြီဆိုကတည်းက ချစ်တတ်သောစိတ်ထက် မုန်းတီးမှုက ပိုများနေပါပြီ။ သုတ္တံဆရာကတော့ ထိုသဘောကိုဘာနဲ့ကျွန်ုပ်တို့တတွေဖုံးအုပ်ထားတတ်ကြသလဲဆိုတာကိုပြောပြနေပါတယ်။ အခြားတော့မဟုတ်ပါဘူး “မုသားနှုတ်ခမ်းပါ”။ ကျွန်ုပ်တို့ နှုတ်ခမ်းက ကျွန်ုပ်တို့ရဲ့ အတွင်းနှလုံးသဘောကို ဖွင့်လှစ်ပြတတ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် ကျွန်ုပ်တို့တတွေသူတပါးအပေါ်ခွင့်လွှတ်ပါတယ်ဆိုတဲ့စကားက မုသားနှုတ်ခမ်းနှင့်ပြောပြီး၊ မုသားတွေနှင့်ဖုံးအုပ်လိုက်တာမျိုး မဖြစ်စေဖို့ ကိုယ်တိုင်သတိပြုဆင်ခြင်ဖို့အင်မတန်မှလိုအပ်ပါတယ်။ စကားနှင့်ခွင့်လွတ်တာမခက်ပေမယ့်၊ စကားနောက်တရားပါဖို့ကတော့ ခက်ပါတယ်။
သုတ္တံကျမ်း ၂၆း၂၄
“အငြိုးထားသောသူသည် နှုတ်ဖြင့်လျှို့ဝှက်၍၊ ကိုယ်ထဲမှာ လှည့်စားသောသဘောကို ဝှက်ထားတတ်၏။”
ချစ်ခြင်းထက် အမုန်းတွေသာရှိနေသူကတော့ အမြဲဟန်ဆောင်တတ်ကြပါတယ်။ ပြောစကားတွေနဲ့ဟန်ဆောင်ကောင်းပြီး အတွင်းသဘောမှာလှည့်စားခြင်းတွေကနေရာယူနေပါတယ်။ ဒီလိုအသက်ရှင်နေတာကို အခြားသူတွေမမြင်မသိပေမယ့် ကိုယ့်အခြေအနေကိုတော့ကိုယ်တိုင်သာ ကောင်းကောင်းကြီးသိပါလိမ့်မယ်။
ဓမ္မရာဇဝင်ထဲမှာ ယွာဘရဲ့အငြိုးကြီးခြင်းကို သတိထားမိကြမှာပါ။ ညီအာသဟေလသေခြင်းအတွက် အာဗနာအားအငြိုးအတေးထားကာ သတ်ခဲ့ကြပါတယ်။ ရှင်ဘုရင်ဒါဝိဒ်ရဲ့ခွင့်လွတ်ပေးလိုက်ခြင်းကိုတောင် စောဒကတက်ပြီး အနောက်ကနေလိုက်ကာ ရှင်းပစ်တဲ့အထိအငြိုးထားခဲ့တာကိုမြင်တွေ့ရမှာပါ။ ဒါကြောင့်တခါတရံ ကျွန်ုပ်တို့ယုံကြည်သူတွေလည်းထိုနည်းတူပါပဲ။ ယေရှုခရစ်အားဖြင့် ဘုရားရှင်ရဲ့ခွင့်လွှတ်ခြင်းကိုခံရသောကြောင့် သခင်ခွင့်လွှတ်သလိုခွင့်လွှတ်ဖို့နှုတ်ကပတ်တော်ကရှင်းလင်းစွာ သတိပေးလျက်နှင့်ပင်၊ ကိုယ်တိုင်ကလည်းသိနေလျက်ပင် အငြိုးထားကာ ခွင့်မလွှတ်နိုင်သည့်အဖြစ်က စိတ်မကောင်းစရာပင်။ ကိုယ့်ကိုယ်ကို လှည့်စားနေခြင်း မဟုတ်လော။
သုတ္တံကျမ်း ၁ဝး၁၂
“မုန်းသောစိတ်သည် ရန်တွေ့ရာသို့ တိုက်တွန်းတတ်၏။ ချစ်သောစိတ်မူကား၊ ခပ်သိမ်းသောအပြစ်တို့ကို ဖုံးအုပ်တတ်၏။”
အမြဲတမ်း ရန်မူလိုစိတ်က ဘာကြောင့်ဖြစ်နေရသလဲဆိုရင် အဖြေကရှင်းပါတယ်။ မုန်းသောစိတ်ကြောင့်ပါပဲ။ ကိုယ့်အပေါ်ဘာမှမလုပ်ရင်တောင်မှ အကြောင်းမဲ့သူတပါးကို ထိခိုက်စေချင်တာ၊ နာကျင်စေချင်တာ၊ ဒုက္ခရောက်စေချင်နေတဲ့စိတ်မျိုးပေါ့။ ဘာမှမဟုတ်သေးငယ်တဲ့အရာလေးတွေမှာတောင် တစိတ်ကိုတအိတ်ချဲ့ပြီးမုန်းတဲ့စိတ်နှင့်ကိုယ့်ကိုကိုယ်ပြဿနာထဲဦးတည်သွားစေတဲ့အနေအထားမျိူးပါ။ သို့သော် ချစ်သောစိတ်ကတော့ မုန်းသောစိတ်နှင့်ဆန့်ကျင်ဖက်ပါပဲ။ အသေးအမွှားမကလို့ အကြီးအမားဆုံးအပြစ်တွေကိုပင်လျှင် ဖုံးအုပ်နိုင်စွမ်းရှိပါတယ်။
ဘုရားသခင်သည်ချစ်ခြင်းမေတ္တာဖြစ်သလို ထိုချစ်ခြင်းမေတ္တာကို ကျွန်ုပ်တို့အပြစ်ရှိနေစဉ်ပင် ထင်ရှားစွာပြလျက် အပြစ်ရှိသမျှကိုဆေးကြောကာကယ်တင်ပြီးချစ်သော အံဩဖွယ်ဘုရားပါ။ ဒါကြောင့် နေ့ရက်တိုင်းအသက်တာမှာ အံဩဖွယ်ရာလက္ခဏာကိုမြင်ချင်တယ်ဆိုရင် အငြိုးမထားဘဲ၊ အမုန်းစိတ်နှင့်အသက်မရှင်ဘဲ သခင်ချစ်သလို ချစ်ကြည့်ပါ။ ချစ်သောစိတ်ရှိခြင်းက မတရားခံနေရ၊ အကြောင်းမဲ့လူတွေရဲ့လက်ညိုးထိုး ကဲ့ရဲ့ခံနေရ၊ အငြိုးအတေးခံနေရခြင်းတွေကို ရန်တုန့်မမူဘဲ ဖုံးအုပ်ပစ်လိုက်နိုင်တာပါ။ နာကျင်နေလျက်နဲ့ခွင့်လွှတ်ပေးလိုက်နိုင်တာပါ။ နာကျင်ခြင်းကို အခြေပြုပြီး ကြင်နာဖို့ကိုသာရွေးချယ်ခြင်းလို့တောင်ဆိုနိုင်ပါတယ်။
နောက်ဆုံးသောကာလတည်းဟူသော ခဲယဉ်းသောအချိန်အခါမှာ ရန်ငြိုးဖွဲ့လိုသောစိတ်သဘောကိုဖြစ်စေတဲ့ အရာတွေကို အသက်တာမှာအခွင့်မပေးဘဲ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုစောင့်ရှောက်တတ်ဖို့သတိပြုပါမည်အကြောင်းတိုက်တွန်းရင်း
မေတ္တာဖြင့်
ယခုဆောင်းပါးသည် မူရင်းစာရေးသူဖြစ်သော ဆရာ Broshay နှင့် λόγος ၏ မူပိုင်စာမူဖြစ်ပြီး ရေးသားသူများ၏ ဘုရားသခင့်အမှုတော်မြတ်အတွက် ကြိုးစားအားထုတ်မှုကို လေးစားတန်ဖိုးထားကြောင်း ပြသသည့်အနေဖြင့် လျော်ကန်သော ချီးကျူးဂုဏ်ပြုမှု (appropriate credit) မပေးဘဲ အခြားနေရာများ၌ စာသားများအား ကူးယူဖော်ပြခြင်း၊ စီးပွါးဖြစ်ထုတ်ဝေကာ ရောင်းဝယ်ဖောက်ကားခြင်းများ မပြုလုပ်ကြပါရန် မေတ္တာရပ်ခံပါသည်။ ကြိုက်နှစ်သက်ပါက မူရင်း website link ကို ဖော်ပြပေးကာ ထပ်ဆင့်ဖြန့်ဝေပေးခြင်းအားဖြင့် ကျွန်ုပ်တို့၏ အမှုတော်မြတ်လုပ်ငန်းကို ပံ့ပိုးကူညီနိုင်ပါသည်။ အသေးစိတ်သိရှိလိုပါက λόγος ၏ “အသုံးပြုခြင်းဆိုင်ရာ သတ်မှတ်ချက်များ” တွင် ဖတ်ရှုလေ့လာပါ။