“ပရောဖက်” ဆိုတဲ့စကားလုံးကို အပြည့်အစုံဖော်ပြရမယ်ဆိုရင် “ထာဝရဘုရားသခင် ကိုယ်စား ဘုရားရဲ့စကားကိုကြားပြောသောသူ” လို့အဓိပ္ပါယ်ရပါတယ်။ ဘုရားရဲ့ ပရောဖက်တွေဟာ လူပုဂ္ဂိုလ်တဦးတယောက်တည်းကိုပဲဖြစ်ဖြစ်၊ လူစုတစုကိုပဲ ဖြစ်ဖြစ် ထာဝရဘုရားပေးပို့လိုတဲ့ သတင်းစကားကို ကြားခံဆင့်ဆိုပေးရတဲ့သူတွေလည်း ဟုတ်ပါတယ်။ ပရောဖက်တွေဟာ “ရူပါရုံ” တွေရှိသောသူများလို့သိမှတ်ရပြီး၊ အနာဂတ်ကို ကြိုမြင်နိုင်တဲ့အခွင့်အရေးကို ရရှိကြသူတွေလည်း ဖြစ်ကြပါတယ်။ သို့သော်လည်း အနာဂတ်ကိုဟောကိန်းထုတ်ခြင်းကတော့ ကျမ်းစာထဲ၌ပါသောပရောဖက်တို့အဖို့ အမှုတော်မှာ သေးငယ်တဲ့အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုသာဖြစ်ပါတယ်။ ထိုသူတွေဟာ အဓိကအားဖြင့် လူတွေကိုရှာဖွေခေါ်ဆောင်လျက် ဘုရားသခင်ရဲ့စံနှုန်းနဲ့အညီအသက်ရှင်လာအောင် ဟောပြောသောသူတွေဖြစ်ကြပါတယ်။ တခါတရံ မျှော်လင့်ခြင်းနှင့်ဆိုင်သောအကြောင်းအရာတွေအားဖြင့်သော်လည်းကောင်း၊ အနာဂတ်မှာဖြစ်ပေါ်လာမယ့်ကြောက်မက်ဖွယ်ရာအဖြစ်အပျက်များအားဖြင့်သော်လည်းကောင်း အသုံးပြုလျက် လူတွေသတိပြု၊ ခွန်အားယူလျက် “နောင်တ”နှင့်ဘုရားသခင့်နောက်တော်သို့လိုက်စေဖို့ နှိုးဆော်ကြပါတယ်။
ဒီသတင်းစကားဟာ သူတို့အတွက်အမြဲတမ်းဦးစားပေးအကြောင်းအရာဖြစ်ပါတယ်။ သူတို့ ဘယ်လောက်တော်တတ်တယ်၊ အရှေ့မှာဘာတွေဖြစ်လာမယ်ဆိုပြီး လူတွေအထင်ကြီးလာအောင်ပြောဖို့ စိတ်မဝင်စားကြပါဘူး။ လူတွေရဲ့အသက်တာ အမှန်တကယ်ပြောင်းလဲပြီး သက်ဝင်လှုပ်ရှားလာဖို့ရန်သာ စိတ်ဝင်စားကြပါတယ်။ နောင်တရဖို့ရန်၊ ဘုရားသခင်နောက်တော်သို့လိုက်ဖို့ရန်လိုအပ်မှုတွေဟာ ရာစုနှစ်ပေါင်းချီလာသော်လည်း ပြောင်းလဲခြင်းမရှိပါ။ ဒါကြောင့် ပရောဖက်တို့ရဲ့ဟောပြောချက်တွေဟာ သူတို့ဟောပြောခဲ့တဲ့ အချိန်နေရာ၌သာမက ယခုလက်ရှိအချိန်အတွက်ပင်လျင်အသုံးဝင်နေဆဲပါပဲ။ ပရောဖက်တို့ရဲ့ စကားတွေအားဖြင့် ဘယ်နေရာမှာမှမရနိုင်၊ ရှာမတွေ့နိုင်တဲ့ ဘုရားသခင်ရဲ့အဖြစ်တော်နှင့်သခင်ခရစ်တော်၏အလုပ်တော်တို့ကို ထိုးထွင်းသိကျွမ်းရပါတယ်။ ဘုရားသခင်သည် သန့်ရှင်း၍ကောင်းကင်ပလ္လင်၌စိုးစံသောဘုရင်၊ နောင်တမရသောသူတို့တဘက်၌အမျက်တော်ကိုထင်ရှားစေသောဘုရား၊ သို့သော်လည်း သစ္စာတော်ကိုစောင့်သောသူတို့၌ မပြောင်းလဲသောမေတ္တာတော်နှင့်ချစ်သောဘုရားအဖြစ် နှုတ်ကပတ်တော်စကားဖြင့်ပုံဖော်ထားပါတယ်။ သူဟာအုပ်စိုးခြင်းတန်ခိုးအာဏာစက်နှင့်ပြည့်စုံလျက် အနာဂတ်ကိုသိမြင်ပြီး သူ့ရဲ့ဘုန်းတန်ခိုးတော်နှင့်လူမျိုးတော်တို့၏ကောင်းခြင်းအဖို့အလို့ငှါ ဤလောကကြီးအားအစဉ်အမြဲလမ်းပြနေပါတယ်။ အပြစ်မှခွင့်လွတ်ခြင်း မျှော်လင့်ရာကိုယခုကမ်းလှမ်းနေလျက် ထာဝရကာလတိုင်သူနှင့်အတူနေရခြင်းအခွင့်ကိုပေးနေပါတယ်။
ပရောဖက်တွေဟာ ဧဝံဂေလိသတင်းစကားကို အသေးစိတ်ရှင်းပြပါတယ်။ နောင်တရခြင်းရဲ့သဘောနဲ့ သက်သေခံခြင်းအလို့ငှါ တာဝန်ဝတ္တရားရှိခြင်း အရာတို့ပင်ဖြစ်သည်။ ပရောဖက်တွေဟာ ယနေ့မျက်မှောက်ခေတ်လူတွေရဲ့ သူတော်ကောင်းယောင်ဆောင်ခြင်း၊ ရုပ်ဝါဒစွဲလမ်းခြင်း၊ ဓလေ့ထုံးတမ်းသို့လိုက်ခြင်း အပြစ်တွေကိုဖော်ပြလျက်စီရင်နေသလို၊ တဖက်မှာလည်း ယုံကြည်သူတွေဟာ ဤလောကရဲ့စိတ်ပျက်စရာအမှုအရာတွေကို ကြုံတွေ့ရသော်ငြားလည်း သခင်ဘုရားရဲ့နောက်တော်သို့ ရဲရင့် စွာဖြင့်နာခံလျက် လိုက်လျှောက်ခြင်းအလိုငှါ ခွန်အားပေးတိုက်တွန်းနိုးဆော်ခြင်းစကားများစွာလည်း ရှိပါတယ်။ ဒီလိုသတင်းစကားကို လေ့လာဖို့၊ အသုံးမချဖို့ မလိုတဲ့သူဘယ်သူရှိမှာလဲ။
ပရောဖက်အတုများကို သတိနဲ့ရှောင်
ဘုရားသခင် မစေလွှတ်ဘဲ သူတို့ကိုယ်သူတို့ ဘုရားရဲ့ ပရောဖက်တွေပါဆိုပြီး လူအထင်ကြီးအောင် ဟန်ဆောင် လိမ်လည်တတ်တဲ့သူတွေကို သမ္မာကျမ်းစာမှာ ဒီလို သတိပေးထားပါတယ်။
“ကောင်းကင်ဗိုလ်ခြေအရှင် ထာဝရဘုရားမိန့်တော်မူသည်ကား၊ ပရောဖက်ပြု၍ သင်တို့အား ဟောတတ်သောဆရာတို့၏စကားကို နားမထောင်ကြနှင့်။ သူတို့သည် သင်တို့အား အချည်းနှီးဟောတတ်ကြ၏။ ထာဝရဘုရား၏ နှုတ်တော်ထွက်သို့မလိုက်၊ ကိုယ်အလိုအလျောက် ရူပါရုံကိုမြင်သည်အတိုင်း ဟောပြောတတ်ကြ၏။
ထာဝရဘုရား၏နှုတ်ကပတ်တော်ကို မထီမဲ့မြင်ပြုသော သူတို့အား၊ သင်တို့သည် ငြိမ်ဝပ်ခြင်းရှိကြလိမ့်မည်ဟု ဟောတတ်ကြ၏။ မိမိတို့စိတ်နှလုံး ခိုင်မာခြင်းသဘောသို့ လိုက်သောသူတို့အား၊ သင်တို့သည် ဘေးဥပဒ်နှင့် မတွေ့ရကြဟု ဟောတတ်ကြ၏။ ထိုသူတို့တွင် အဘယ်သူသည် ထာဝရဘုရားနှင့် တိုင်ပင်ဘက်ပြုသနည်း။ အဘယ်သူသည် အမှုတော်ကို ကြားမြင်သနည်း။ အဘယ်သူသည် နှုတ်ကပတ်တော်ကို နားထောင်၍ ကြားသနည်း။ ငါ မစေလွှတ်ဘဲ ထိုပရောဖက်တို့သည် ပြေးကြပြီ။ ငါမမှာထားဘဲ သူတို့သည် ကိုယ်အလိုအလျောက် ဟောပြောကြပြီ။ ထိုသူတို့သည် ငါနှင့် တိုင်ပင်ဘက်ပြုလျှင်၊ ငါ့စကားကို ငါ၏လူမျိုးအားဆင့်ဆို၍၊ ငါ၏လူမျိုးကို မတရားသောလမ်းမှလည်းကောင်း၊ မကောင်းသော အကျင့်ဓလေ့မှလည်းကောင်း လွဲသွားစေကြပြီ။”
(ယေရမိအနာဂတ္တိကျမ်း။ ၂၃ : ၁၆–၁၈၊ ၂၁–၂၂)
ဓမ္မဟောင်းထဲမှာသာမက ဓမ္မသစ်ကျမ်းထဲမှာလည်း မိစ္ဆာပရောဖက် နဲ့ ပရောဖက်အတုအယောင်များကို သတိနဲ့ ရှောင်ကြဉ်ဖို့ရန်လည်း သခင်ယေရှုခရစ်တော်နှင့် တမန်တော်ကြီးများမှ အထပ်ထပ် သတိပေးထားတာကို အောက်ပါအတိုင်း ဖတ်ရှုလေ့လာဆင်ခြင်မိပါတယ်။
“အတွင်း၌ ကြမ်းတမ်းသော တောခွေးဖြစ်လျက် သိုးရေကိုခြုံ၍ သင်တို့ရှိရာသို့လာသော မိစ္ဆာပရောဖက်တို့ကို သတိနှင့် ရှောင်ကြလော့။ သခင်၊ သခင်ဟု ငါ့ကိုလျှောက်သောသူတိုင်း ကောင်းကင်နိုင်ငံတော်သို့ ဝင်ရလိမ့်မည်မဟုတ်။ ကောင်းကင်ဘုံ၌ ရှိတော်မူသော ငါ့ခမည်းတော်၏အလိုကို ဆောင်သောသူသာလျှင် ဝင်ရလိမ့်မည်။ ထိုနေ့၌ကား၊ သခင်၊ သခင်၊ အကျွန်ုပ်တို့သည် ကိုယ်တော်အခွင့်နှင့် ဆုံးမဩဝါဒပေးပါပြီ မဟုတ်လော။ ကိုယ်တော်အခွင့်နှင့် နတ်ဆိုးတို့ကို နှင်ထုတ်ပါပြီ မဟုတ်လော။ ကိုယ်တော်အခွင့်နှင့် များစွာသော တန်ခိုးတို့ကို ပြပါပြီ (ကိုယ့်ကိုကိုယ် miracle makers များဆိုတဲ့သူတွေ အထူးသတိထားပါ) မဟုတ်လောဟု အများသော သူတို့သည် လျှောက်ကြလိမ့်မည်။– ထိုသို့လျှောက်ကြသောအခါ သင်တို့ကို ငါအလျှင်းမသိ၊ အဓမ္မအမှုကို ပြုသောသူတို့၊ ငါ့ထံမှ ဖယ်ကြဟု ထိုသူတို့အား အတည့်အလင်း ငါပြောမည်။”
ဒီနှုတ်ကပတ်တော်ကို တခြားသူပြောတာ မဟုတ်ပါဘူး။ ကျွန်တော်တို့ ရှိခိုးကိုးကွယ်တဲ့ သခင်ယေရှုဘုရားကိုယ်တော်တိုင်ပဲ မိန့်ခဲ့တာပါ (ရှင်မဿဲခရစ်ဝင် ၇ : ၁၅၊ ၂၁–၂၃)
တမန်တော်ကြီး ရှင်ပေတရုကလည်း မိစ္ဆာပရောဖက်တွေနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ဒီလို သတိပေးထားတယ်။
“ကျမ်းစာ၌ပါသော အနာဂတ္တိစကားမည်သည်ကား၊ ကိုယ်အလိုအလျောက် အနက်မပေါ်ဟု ရှေ့ဦးစွာ သိမှတ်ကြလော့။– အကြောင်းမူကား၊ အနာဂတ္တိစကားသည် လူအလိုအားဖြင့် ဖြစ်ဖူးသည်မဟုတ်၊ ဘုရားသခင်၏ သန့်ရှင်းသူတို့သည် သန့်ရှင်းသော ဝိညာဉ်တော်၏ တိုက်တွန်းတော်မူခြင်းကို ခံရ၍ ဟောပြောကြ၏။ သို့သော်လည်း၊ ယုဒလူတို့တွင် မိစ္ဆာပရောဖက်ရှိကြ၏။ ထိုနည်းတူ ဖျက်ဆီးတတ်သော မိစ္ဆာဒိဋ္ဌိအယူများကို ပရိယာယ်အားဖြင့် သွင်း၍၊ မိမိတို့ကို ဝယ်တော်မူသော အရှင်ကိုငြင်းပယ်လျက်၊ မိမိအပေါ်သို့ လျင်စွာသောဖျက်ဆီးခြင်းကို ရောက်စေသော မိစ္ဆာဆရာတို့သည် သင်တို့တွင် ရှိကြလိမ့်မည်။” (ရှင်ပေတရုဩဝါဒစာ ဒုတိယစောင် ၁ :၂၀၊ ၂ : ၁)
တမန်တော်ကြီး ရှင်ပေါလုကလည်း လူငယ်လေး တိမောသေ ကို ပေးပို့တဲ့ “တိမောသေဩဝါဒစာ ဒုတိယစောင် ၄ : ၃–၄” မှာ ဒီလိုသတိပေးထားပြန်တယ်။
“နှုတ်ကပတ်တရားတော်ကို ပြောလော့။ အချိန်ရှိသည်ဖြစ်စေ၊ မရှိသည်ဖြစ်စေ၊ ကြိုးစားအားထုတ်လော့။ အပြစ်ကို ဖော်ပြလော့။ ဆုံးမခြင်းကိုပြုလော့။ အလွန်ရှည်သောစိတ်နှင့် ဩဝါဒမျိုးကိုပေး၍ တိုက်တွန်းသွေးဆောင်လော့။– အကြောင်းမူကား၊ နောင်ကာလ၌ လူတို့သည် စင်ကြယ်သောဩဝါဒကို နားမခံနိုင်ဘဲ၊ ယားတတ်သော နားရှိလျှင်၊ မိမိတပ်မက်ခြင်းအတိုင်း များပြားသော ဆရာတို့နောက်သို့ လိုက်ကြလိမ့်မည်။– သမ္မာတရားကို နားမထောင်ဘဲ၊ ဒဏ္ဏာရီစကားကို နားထောင်၍ လွဲသွားကြလိမ့်မည်။”
တမန်တော်ကြီး ရှင်ယောဟန်ကလည်း “သမ္မာကျမ်းစာမပါဘဲနဲ့ ဝိညာဉ်တော်က ငါ့ကို ဒီဟာဖွင့်ပြတယ်၊ ဟိုဟာဖွင့်ပြတယ်” ဆိုပြီး လိမ်လည်လှည့်ဖြားတတ်တဲ့ မိစ္ဆာပရောက်ဖက်တွေရှိကြောင်း သူ့ရဲ့ ဩဝါဒစာမှာ လေ့လာတွေ့ရှိရပြန်တယ်။ “ချစ်သူတို့၊ ခပ်သိမ်းသောစိတ်ဝိညာဉ်တို့ကို မယုံကြနှင့်။ စိတ်ဝိညာဉ်တို့သည် ဘုရားသခင်နှင့် စပ်ဆိုင်သည် မစပ်ဆိုင်သည်ကို စုံစမ်းကြလော့။ အကြောင်းမူကား၊ မိစ္ဆာပရောဖက်အများတို့သည် ဤလောကသို့ သွားကြပြီ။– ဘုရားသခင်၏ဝိညာဉ်တော်ကို အဘယ်သို့ သိနိုင်သနည်းဟူမူကား၊ လူဇာတိအားဖြင့် ကြွလာတော်မူသော ယေရှုခရစ်ကို ဝန်ခံသော ဝိညာဉ်မည်သည်ကား၊ ဘုရားသခင်နှင့်စပ်ဆိုင်၏။– လူဇာတိအားဖြင့် ကြွလာတော်မူသော ယေရှုခရစ်ကို ဝန်မခံသောဝိညာဉ်မည်သည်ကား၊ ဘုရားသခင်နှင့် မစပ်ဆိုင်။” (ရှင်ယောဟန်ဩဝါဒစာ ပထမစောင် ၄ : ၁–၃)
မိစ္ဆာပရောဖက်အများ ရှိနေပြီဆိုတာကိုတော့ သိခဲ့ပြီ။
ဒါဆို ဘုရားသခင်ရဲ့ ပရောဖက် အစစ်အမှန် ဟုတ်၊ မဟုတ် ဘယ်လို စမ်းစစ် သိရှိနိုင်မလဲ။
ဓမ္မဟောင်းကျမ်းထဲမှာတော့ လူမျိုးတော်ကို ဒီလိုနည်းနဲ့ ဘုရားသခင် စေလွှတ်တဲ့ ပရောဖက် အမှန် ဟုတ်၊ မဟုတ် စမ်းစစ်သိရှိနိုင်မယ့် နည်းလမ်းကို ရှင်းရှင်းလင်းလင်း ပြောထားတာ လေ့လာတွေ့ရှိရပါတယ်။ “ပရောဖက်သည် ထာဝရဘုရား၏အခွင့်ကိုဆောင်၍ ဟောပြောသည်အတိုင်း အမှုမဖြစ်၊ ဟောပြောသောစကား မပြည့်စုံလျှင်၊ ထိုစကားကို ထာဝရဘုရားမိန့်တော်မမူ၊ ပရောဖက်သည် ရဲရင့်စွာဟောပြောပြီ။ သူ့ကို မကြောက်ရ။” (တ ရား ဟော ရာ ကျမ်း။ ၁၈ : ၂၂)
ဒီကျမ်းချက်ထက် ရှင်းတာ ရှိဦးမလား။ ရိုးရိုးလေးပဲ ပြောထားတာပါ။ လူတိုင်းနားလည်နိုင်ပါတယ်။ ဘုရားသခင်ရဲ့ နှုတ်ထွက်စကားတော်ဟာ ရှင်းလင်းတယ်၊ တိကျတယ်၊ ပြတ်သားတယ်၊ ချွတ်ေချာ်မှု လုံးဝမရှိဘူး။ ဘုရားစကားမှာ “မှားသွားလို့နော်၊ ဆောရီး” ဆိုတာမျိုး လုံးဝမရှိဘူး။ ကျွန်တော်တို့ ခရစ်ယာန်တွေကိုးကွယ်တဲ့ သန့်ရှင်းမြင့်မြတ်တော်မူတဲ့ သုံးပါးတဆူ ထာဝရဘုရားသခင် ဟာ ဘယ်တော့မှ အမှား မလုပ်တတ်တဲ့ ဘုရားသခင်ဖြစ်တယ်။ ခုနကလည်း အထက်မှာ ပြောခဲ့ပြီးပါပြီ။ “ပရောဖက်” ဆိုတာ “ထာဝရဘုရားသခင် ကိုယ်စား ဘုရားရဲ့စကားကိုကြားပြောသောသူ” ဖြစ်ပါတယ်။ ပရောဖက်တွေဟာ “ရူပါရုံ” တွေရှိသောသူများလို့သိမှတ်ရပြီး၊ အနာဂတ်ကို ကြိုမြင်နိုင်တဲ့အခွင့်အရေးကို ရရှိသူဖြစ်ပါတယ်။ အဲ့ အနာဂတ်ကို မြင်နိုင်စွမ်းကလည်း ဘုရားသခင် အားဖြင့်ပဲ ဖြစ်တယ်။ ဒါကြောင့် ထာဝရဘုရားရဲ့ စစ်မှန်တဲ့ ပရောဖက်တယောက်ဟာ ဘုရားဆီက ကြားရတဲ့အတိုင်း “၏၊ သည်” မရွေး တလုံးမကျန်ပြောရတယ်။ မြင်ရတဲ့ ရူပါရုံအတိုင်း အတိအကျပြန်ပြောရတယ်။ ပရောဖက် အစစ်အမှန်ဟာ ဘုရားစကားကို ပြန်မွမ်းမံတာတို့၊ အသစ်ထပ်ထည့်တာတို့၊ ဒါလေးကတော့ မလိုပါဘူးဆိုပြီး ဘုရားစကားထဲကနေ နှုတ်ယူချန်လှပ်ပြောဆိုတာတို့ လုံးဝ မလုပ်ပါဘူး။ ပရောဖက် တယောက်ဟာ “မှားသွားလို့ တောင်းပန်ပါတယ်။” လို့ ပြန်ပြောတာကို “အို .. ဒီပရောဖက်က တော်တော်နှိမ့်ချတာပဲနော်၊ သူ့ဆီက လေ့လာသင်ယူရမယ်” သွားလုပ်လို့ မရပါဘူး။ ကိုယ့်ကိုကိုယ် “ပရောဖက်” ဆိုပြီး တလွဲပရောဖက်ပြုတဲ့သူဆိုတာ ဘုရားသခင်ကို “စကားကို ဗလောင်းဗလဲ ပြောတတ်တဲ့ ဘုရား” ပုံပေါက်အောင် လုပ်တဲ့သူ၊ တနည်းဆိုသော် ဘုရားသခင်ကို ပြစ်တင် စွပ်စွဲသူ၊ ဘုရားကို စော်ကားသူ၊ လိမ်လည်လှည့်ဖြားသူသာ ဖြစ်တယ်။ ထိုသို့သော ပရောဖက်ဆိုတဲ့သူတွေဟာ အစကတည်းက ဘုရားမပြောဘဲ သူတို့စိတ်ထင်ရောတွေလျှောက်ဟောပြောနေခဲ့တဲ့ မှားယွင်းသော ပရောဖက် အတုအယောင်များသာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဟန်ဆောင်တတ်သော မိစ္ဆာပရောဖက်များ ခင်ဗျာ.. သင်တို့ဟာ ဓမ္မဟောင်းခေတ်မှာသာဆိုရင် အသေသတ်ခြင်းကို အမှန်ခံရမှာပါ (တရားဟောရာကျမ်း ၁၈:၂၀) ဒါပေမဲ့လို့ သခင်ယေရှုဘုရားရဲ့ ကျေးဇူးကရုဏာတော်ကြောင့် သင်တို့အတွက် သတင်းကောင်းတော့ရှိပါသေးတယ်။ “… ဘုရားသခင်၏သားတော် ယေရှုခရစ်၏ အသွေးတော်သည်၊ ငါတို့အပြစ်ရှိသမျှကို ဆေးကြောတော်မူ၏။– ကိုယ်အပြစ်မရှိဟု ငါတို့သည်ဆိုလျှင်၊ ကိုယ်ကိုကိုယ် လှည့်ဖြားကြ၏။ ငါတို့၌ သစ္စာတရားမရှိ။–ကိုယ်အပြစ်တို့ကို ဖော်ပြတောင်းပန်လျှင်၊ ငါတို့အပြစ်များကိုလွှတ်၍ ဒုစရိုက်ရှိသမျှနှင့် ကင်းစင်စေခြင်းငှာ ဘုရားသခင်သည် သစ္စာတရားနှင့်လည်းကောင်း၊ ဖြောင့်မတ်ခြင်းတရားနှင့်လည်းကောင်း ပြည့်စုံတော်မူ၏။– ဒုစရိုက်ကိုမပြုပြီဟု ငါတို့သည်ဆိုလျှင်၊ ဘုရားသခင်ကို မုသားအပြစ်တင်ကြ၏။ နှုတ်ကပတ်တော်လည်း ငါတို့၌မရှိ။” (ရှင်ယောဟန် ဩဝါဒစာ ပထမစာစောင် ၁ : ၇–၁၀)
ကိုယ့်အပြစ်ကို ကိုယ်သိရင် ဘုရားသခင်ထံတော်မှာ မိမိအပြစ်အတွက် “အကျွန်ုပ် နောင်တရပါပြီ။ ကိုယ်တော်ကို ကျွန်ုပ်ပြစ်မှားမိပါပြီ။ ခွင့်လွှတ်တော်မူပါ။ သခင်ခရစ်တော်၏ အသေွးတော်အားဖြင့် ကျွန်ုပ်အား စင်ကြယ်စေတော်မူပါ။ နောက်တဖန် ထိုသို့ မပြုတော့ပါ။ ကိုယ်တော်ကို နောက်တဖန် မပြစ်မှားမိအောင်လည်း ကူမတော်မူပါ .. ဘုရား” လို့ ဝန်ချတောင်းပန်ပြီး ဆုတောင်းပါ။ သတင်းကောင်းကတော့ ဘုရားသခင်၏သားတော် ယေရှုခရစ်၏ အသွေးတော်သည်၊ သင်တို့နဲ့ ကျွနု်ပ်တို့ရဲ့ အပြစ်ရှိသမျှကို ဆေးကြောတော်မူပါတယ်တဲ့။ သခင်ယေရှုကိုပဲ ကျေးဇူးတင်လိုက်ပါ။
ဓမ္မသစ်ကျမ်းစာထဲမှာ သခင်ယေရှုဘုရားသခင်ကလည်း ပရောဖက်အတု၊ အစစ် ခွဲခြားနည်းကို နားလည်လွယ်အောင် ပုံဥပမာနဲ့ သွန်သင်ပေးထားပါတယ်။ “ဆူးပင်၌ စပျစ်သီးကို ဆွတ်တတ်သလော။ ဆူးလေပင်၌ သင်္ဘောသဖန်းသီးကို ဆွတ်တတ်သလော။– ကောင်းသောအပင်သည် ကောင်းသောအသီး၊ မကောင်းသောအပင်သည် မကောင်းသောအသီးကို သီးတတ်၏။– ကောင်းသောအပင်သည် မကောင်းသောအသီး၊ မကောင်းသောအပင်သည် ကောင်းသောအသီးကို မသီးနိုင်။– ကောင်းသောအသီး မသီးသော အပင်ရှိသမျှတို့ကို ခုတ်လှဲ၍ မီးထဲသို့ ချလိုက်တတ်၏။– သို့ဖြစ်လျှင် ထိုပရောဖက်တို့၏ အကျင့်ကိုထောက်သော် သူတို့၏ သဘောကို သိရကြလိမ့်မည်။” (ရှင်မဿဲခရစ်ဝင် ၇ : ၁၆–၂၀)
ယနေ့ခေတ်မှာရော ဘုရားသခင်စေလွှတ်တဲ့ ပရောဖက်တွေရှိသေးလား။
ဒီနေရာမှာ စာဖတ်သူများကို အသိပေးလိုတာက ပရောဖက်ပြုခြင်း ဆုကျေးဇူးဆိုတာ ရှေ့ဖြစ်ဟောတရားတွေ ဟောပြောနိုင်တာတခုတည်းကိုပဲ ပြောတာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဆောင်းပါးရဲ့ နိဒါန်းမှာလည်း “ပရောဖက်” ရဲ့ မူရင်းအဓိပ္ပါယ်ကို ရှင်းပြပြီးသားပါ။ မြန်မာပြည်မှာ “ပရောဖက်” ဆိုရင် အဲ့လိုဟောပြောနိုင်တဲ့စွမ်းရည်တမျိုးတည်း ရှိတဲ့လူလို့ ထင်နေတာတွေကို တွေ့နေရလို့ အသိပေးခြင်းဖြစ်ပါတယ်။ ပြီးတော့ “ဆုကျေးဇူး” ဆိုတဲ့အတိုင်းပဲ ဘုရားသခင်ရဲ့ ကျေးဇူးတော်အားဖြင့် ရရှိတဲ့ အခွင့်အရေး(privilege) မျှသာဖြစ်ပါတယ်၊ ဝါကြွားစရာ စွမ်းအား(power) မဟုတ်ပါ။ “ယနေ့ခေတ်မှာရော ဘုရားသခင်စေလွှတ်တဲ့ ပရောဖက်တွေရှိသေးလား” ဆိုတဲ့မေးခွန်းကတော့ ဘုရားသခင် အသုံးပြုတဲ့ဓမ္မပညာရှင်များကြားထဲမှာပင် ဆွေးနွေးငြင်းခုံနေရဆဲ မေးခွန်းတခုဆိုလည်း မမှားပါဘူး။ အလုံးစုံကိုတော့ ဘုရားရှင်သာလျှင် သိပေလိမ့်မည်။ အထူးသဖြင့် ဒီလိုမေးခွန်းတွေကြောင့်ပေါ့။ “ပရောဖက်ပြုခြင်း ဝိညာဉ်ဆုကျေးဇူးက ဒီနေ့အချိန်အခါထိ ရှိနေသေးလား၊ ကွယ်ပျောက်သွားပြီလား”၊ “ဘုရားသခင်နဲ့ လူတို့စပ်ကြားမှာ ပြီးပြည့်စုံတဲ့ ကြားခံပုဂ္ဂိုလ် သခင်ယေရှုခရစ်တော်ရှိနေတာကို နောက်ထပ်ကြားခံပုဂ္ဂိုလ်တွေ ဘာလို့ထပ်လိုဦးမှာလဲ” ဆိုတဲ့ Rhetorical မေးခွန်းတွေကြောင့်ဖြစ်ပါတယ်။ တဖက်မှာလည်း သခင်ယေရှုကိုယ်တော်က သိုးရေခြုံသော တောခွေးများဆိုတဲ့ ပရောဖက်အတုတွေအကြောင်း သတိပေးထားတာက တကြောင်း၊ တမန်တော်ကြီးများကလည်း သခင်ယေရှုခရစ်တော် ကောင်းကင်သို့ ပြန်လည် တက်ကြွသွားပြီးနောက်ပိုင်းအချိန်ကာလများမှာတောင်မှ သူတို့ရဲ့ ဩဝါဒစာများအားဖြင့် မိစ္ဆာပရောက်အန္တရာယ်ကို သတိပေးထားတဲ့အတွက် ဘုရားသခင်ရဲ့ စစ်မှန်တဲ့ ပရောဖက်တွေလည်း ရှိနိုင်သေးကြောင်း ယေဘုယျအားဖြင့် နားလည်သိရှိနိုင်ပါတယ်။ ဧဖက်ဩဝါဒစာ ၄ : ၁၁–၁၂ မှာလည်း “ခရစ်တော်၏ကိုယ်တော်ကို တည်ဆောက်၍ ဓမ္မဆရာ၏အမှုကို ပြုတတ်မည်အကြောင်း၊– သန့်ရှင်းသူတို့ကို ပြင်ဆင်ခြင်းအလိုငှာ၊ ထိုသခင်သည် လူအချို့တို့ကို တမန်တော်အရာ၌လည်းကောင်း၊ အချို့ကို ပရောဖက်အရာ၌လည်းကောင်း၊ အချို့ကို သာသနာပြုအရာ၌လည်းကောင်း၊ အချို့တို့ကို သင်းအုပ်အရာ၊ ဆရာအရာ၌လည်းကောင်း၊ ခန့်ထားတော်မူ၏။” လို့ပြောထားတဲ့အတွက် သခင်ယေရှုခရစ်တော် ကောင်းကင်သို့ ပြန်လည် တက်ကြွသွားပြီးနောက်ပိုင်းအချိန်ကာလများမှာလည်း ပရောဖက်ပြုနိုင်တဲ့ ဝိညာဉ်ဆုကျေးဇူးရှိတဲ့သူတွေ ရှိခဲ့တဲ့အကြောင်း နားလည်ရပါတယ်။ ဒါပေမဲ့လို့ အဲ့ဒါက ယနေ့ ၂၁ ရာစုအချိန်ထိ ဘုရားရဲ့ပရောဖက်တွေရှိနေသေးတယ်လို့တော့ တထစ်ချမဆိုနိုင်သလို လုံးဝမရှိတော့ဘူးလို့လည်း ယတိပြတ်မပြောနိုင်ပြန်ပါဘူး။ သခင်ယေရှုခရစ်တော် ကောင်းကင်သို့ ပြန်လည် တက်ကြွသွားပြီးနောက်ပိုင်းအချိန်ကာလများမှာ ပရောက်ပြုနိုင်ခြင်း ဆုကျေးဇူးကို ဘုရားသခင် ဆက်ပြီးပေးထားတာက ကနဦးအသင်းတော်ကာလအတွက်ပဲ ဖြစ်နိုင်ပါသေးတယ်။ အချိန်ကာလအားဖြင့် ပထမရာစုနှစ်အတွင်းပေါ့။ ဘာလို့ အဲ့လိုပြောနိုင်တာလဲဆိုတော့ ကနဦးအသင်းတော်ကာလမှာ ယနေ့ခေတ်လိုမျိုး ၆၆ အုပ်တစုတစည်းတည်း ပါဝင်တဲ့ ပြီးပြည့်စုံတဲ့သမ္မာကျမ်းစာအုပ် မရှိသေးလို့ပဲဖြစ်ပါတယ်။ စာဖတ်သူတို့အနေနဲ့ အဲ့တချက်ကိုတော့ သိထားစေချင်ပါတယ်။ သမ္မာကျမ်းစာအုပ်က မိုးပေါ်ကနေ အစီအရီလေး “ဝုန်းကနဲ၊ ဒိုင်းကနဲ” ပြုတ်ကျလာတာ မဟုတ်ပါဘူး။
ဒါကြောင့် ပထမရာစုနှစ်အတွင်းမှာ သူတို့မှီခိုရပ်တည်စရာ အလုံးစုံပြီးပြည့်စုံတဲ့သမ္မာကျမ်းစာရယ်လို့ မရှိသေးတဲ့အတွက် ပရောဖက်များရဲ့ အခန်းကဏ္ဍက အရေးပါခဲ့သေးသလို လိုလည်း လိုအပ်ခဲ့ပါတယ်။ အဲ့လိုမျိုး ခံယူဖို့ ယုတ္တိတန်တယ်လို့ စာရေးသူ ထင်မြင်မိပါတယ်။ အခုချိန်မှာတော့ ကျွန်တော်တို့လက်ထဲမှာ ပြီးပြည့်စုံတဲ့ ထာဝရဘုရားရဲ့ သမ္မာကျမ်းစာအုပ်ကို တမန်တော်ကြီးများနဲ့ ကနဦးအသင်းတော်ဖခင်ကြီးများအားဖြင့် ဘုရားသခင်က ပေးအပ်ခဲ့ပြီးပါပြီ။ မြန်မာပြည်မှာဆိုရင်တော့ ဆရာကြီးယုဒသန်အားဖြင့်၊ မြန်မာနိုင်ငံ သမ္မာကျမ်းစာအသင်းကြီး အားဖြင့်ပေါ့လေ။ ဒါကြောင့် ဘုရားသခင်အသုံးပြုတဲ့ ဓမ္မပညာရှင်အများစုကတော့ ပရောဖက်ပြုခြင်း ဆုကျေးဇူးက ကနဦး အသင်းတော်ကာလမှာပဲရှိခဲ့ပြီး ယနေ့ခေတ်မှာတော့ မရှိနိုင်တော့ပါဘူးလို့ ယေဘုယျအားဖြင့် ခံယူထားကြပါတယ်။ ထိုခံယူချက်ကို ပိုပြီးခိုင်မာစေတဲ့အချက်များကတော့ တိမောသေဩဝါဒစာ ဒုတိယစောင် ၃ : ၁၆ နဲ့ ဗျာဒိတ်ကျမ်း ၂၂ ၁၈–၂၁ တို့ပဲဖြစ်ကြပါတယ်။ “ထိုကျမ်းစာရှိသမျှသည် ဘုရားသခင် မှုတ်သွင်းတော်မူသော အားဖြင့်ဖြစ်၍၊– ဘုရားသခင်၏ လူသည်စုံလင်သောသူ၊ ကောင်းသော အမှုအမျိုးမျိုးတို့ကို ပြုစုခြင်းအလိုငှာ ပြင်ဆင်သောသူ ဖြစ်မည်အကြောင်း၊ ဩဝါဒပေးခြင်း၊ အပြစ်ကိုဖော်ပြခြင်း၊ ဖြောင့်မတ်စွာ ပြုပြင်ခြင်း၊ တရားကို သွန်သင်ခြင်း ကျေးဇူးများကို ပြုတတ်၏။”
“ဤစာစောင်၏အနာဂတ္တိစကားကို ကြားသောသူအပေါင်းတို့အား ငါသက်သေခံသည်ကား၊ အကြင်သူသည် ဤအရာတို့၌ထပ်၍ အသစ်သွင်း၏။ ဤစာစောင်၌ရေးထားသောဘေးဒဏ်တို့ကို ထိုသူအပေါ်သို့ ဘုရားသခင်သက်ရောက်စေတော်မူမည်။– အကြင်သူသည် ဤစာစောင်၏အနာဂတ္တိစကား အချို့ကိုနုတ်ပယ်၏။ ဤစာစောင်၌ရေးထားသော အသက်ပင်နှင့်လည်းကောင်း၊ သန့်ရှင်းသောမြို့တော်နှင့်လည်းကောင်း၊ ထိုသူစပ်ဆိုင်သောအခွင့်ကို ဘုရားသခင်နုတ်ပယ်တော်မူမည်။”
“ဓမ္မသစ်ကျမ်းတို့တွင် နောက်ဆုံးကျမ်းတည်းဟူသော ရှင်ယောဟန် စီရင်ရေးထားသော ဗျာဒိတ်ကျမ်းပြီး၏။” ဟူ၍ ဖြစ်ပါတယ်။
ဘုရားသခင်မှုတ်သွင်းတော်မူသောအားဖြင့်ဖြစ်၍ အလံုးစုံပြီးပြည့်စုံတဲ့ ထာဝရဘုရား၏ နှုတ်ကပတ်တော် (ေခါ်) သမ္မာကျမ်းစာရှိနေပြီပဲကို ယနေ့ခေတ်ကျမှ နောက်ထပ် အသစ်ထပ်သွင်းဖို့၊ ပြန်နှုတ်ဖို့ ပရောဖက်များကို ကျွန်ုပ်တို့ လိုအပ်ဦးပါမည်လော။